O co powinien pytać pracownik tymczasowy z Azji, Ukrainy czy Białorusi w biurze pośrednictwa pracy w Polsce?

O co powinien pytać pracownik tymczasowy w biurze pośrednictwa pracy

Jeśli planujesz przyjazd z Azji lub Europy Wschodniej w celu podjęcia pracy w Polsce, przygotuj się do rozmowy z biurem pośrednictwa pracy.

Oto 9 porad, które pomogą Ci wybrać najlepszą agencję pośrednictwa pracy tymczasowej:

  1. Doświadczenie na rynku – agencje z wieloletnim stażem często mają lepsze rozeznanie w lokalnym rynku pracy oraz silniejsze kontakty z pracodawcami. Kilka lat doświadczenia na tym konkurencyjnym rynku to znak, że agencja dba o dobrą współpracę zarówno z pracodawcami, jak i pracownikami.
  1. Reputacja agencji – zbadaj informacje i opinie o agencji w Internecie. Sprawdź, czy prowadzi zarejestrowaną, legalną działalność. Przejrzyj fora dyskusyjne i portale z opiniami. Jeśli masz taką możliwość, porozmawiaj z pracownikami, którzy korzystali z usług agencji. Ważne jest również zwrócenie uwagi na to, jak agencja reaguje na krytykę – transparentność i świadczy o profesjonalnym podejściu.
  2. Zakres usług – ważne jest, aby agencja oferowała kompleksowe wsparcie, które obejmuje nie tylko rekrutację, ale również pomoc w załatwieniu formalności związanych z legalizacją pobytu i pracy, uzyskaniem wizy itd. Koniecznie sprawdź, czy i na jakich warunkach agencja zapewnia zakwaterowanie pracownika.
  3. Przejrzystość warunków umowy – zapytaj o szczegóły dotyczące umowy oraz wynagrodzenia. Ważne jest, by było jasne, w którym dniu miesiąca i w jakiej kwocie wynagrodzenie będzie wpływało na Twoje konto. Pamiętaj, że w Polsce różnica miedzy wynagrodzeniem netto a brutto wynosi około 30%.
  4. Wsparcie językowe – sprawdź, czy agencja oferuje pomoc w komunikacji w Twoim języku ojczystym. To ułatwi dokładne zrozumienie złożonych kwestii związanych z zatrudnieniem. Ważne jest też doświadczenie agencji w sprowadzaniu pracowników z Twojego kraju. Znajomość lokalnych uwarunkowań kulturowych i społecznych to lepsze wzajemne zrozumienie i dobry prognostyk dla długotrwałej współpracy.
  5. Lokalizacja ofert pracy – Zainteresuj się lokalizacją miejsc pracy i sprawdź, czy odpowiadają one Twoim preferencjom. Lokalizacja zakładu pracy i zakwaterowania może znacząco wpłynąć na Twoje codzienne życie, w tym czas dojazdu, koszty życia oraz dostępność różnych udogodnień, takich jak sklepy czy usługi.
  6. Możliwości rozwoju zawodowego – Dowiedz się, czy agencja oferuje szkolenia na stanowisku pracy i jakie są perspektywy pracy po zakończeniu kontraktu. Są agencje pracy tymczasowej, które wspierają zatrudnienie dobrych pracowników bezpośrednio u pracodawcy po zakończeniu kontraktu lub nawet pomagają w założeniu działalności gospodarczej. Ważne jest również, aby dowiedzieć się o warunki awansu i zwiększenia stawki wynagrodzenia.
  7. Czas trwania zatrudnienia – Ustal informacje na temat długości umowy i możliwości jej przedłużenia. Pracodawcy często oferują możliwość prolongaty, co może być korzystne dla obu stron – pozwala pracownikowi kontynuować zatrudnienie, a pracodawcy utrzymać sprawdzonego pracownika w zespole. Dobrze jest również zapytać o procedury związane z przedłużeniem umowy oraz jakie kryteria muszą zostać spełnione, aby mogło to nastąpić.
  8. Łatwość kontaktu – Upewnij się, że masz łatwy dostęp do przedstawicieli agencji oraz wsparcia w razie problemów. To kluczowe, szczególnie w sytuacjach, gdy pojawiają się pytania lub trudności. Ważne jest, aby mieć pewność, że można szybko skontaktować się z odpowiednimi osobami, np. przez telefon, e-mail czy czat na żywo.

Wyjazd do pracy za granicą to duża zmiana w życiu. Dlatego warto zatroszczyć się o siebie, dopytać   o wszystkie szczegóły i powierzyć 1-2 najbliższych lat życia zawodowego profesjonalnej i zaufanej firmie.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *